به یکدیگر کمک کنید

شاید اینجا هستید که به کسی کمک کنید. شاید خودتان کسی هستید که تجربه‌ی آزار جنسی یا خشونت‌های جنسیتی را پشت سر گذاشته‌‌اید. ما در مدرسه‌ی فروغ به شما هم فکر کرده‌ایم. اگر مایلید به کسانی که از تجربه‌ی آزار جنسی یا خشونت‌های جنسیتی رنج می‌برند کمک کنید یا اگر می‌خواهید برای کمک به خودتانْ مجهزتر و آگاه‌تر شوید؛ برای شما هم منابعی در نظر گرفته‌ایم.

باهمستان

مرکز مشاوره‌ی مدرسه‌ی فروغ‌ با ایجاد فضایی امن و مشارکتی برای گفت‌وگو و به اشتراک گذاشتنِ روایت‌ها، تجربه‌ها، اخبار و ابزار کاربردی از تمامی همراهان خود دعوت می‌کند تا از یکدیگر بشنوند و با یکدیگر بگویند. گفت‌وگوی جمعی درباره‌ی موضوعی مشترک راه خوبی است تا صدای خود و دیگران را بهتر بشنویم، متمرکزتر فکر کنیم، منابع مفید مطالعاتی را به هم معرفی و سخن گفتن از تجربه‌های رنج‌بار را تمرین کنیم.

برای اطلاع از کارگاه‌ها و جلسات گفت‌وگو در خبرنامه فروغ عضو شوید.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه

چه خودتان کسی هستید که با بار سنگینِ تجربه‌ی آزار جنسی یا خشونت‌های جنسیتی به مرکز مشاوره‌ی مدرسه‌ی فروغ راه پیدا کرده‌اید و چه بنا دارید به کسی که چنین تجربه‌ای دارد کمک کنید؛ جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی مدرسه‌ی فروغ به کارتان خواهد آمد.

در جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی مدرسه‌ی فروغ، مقالات، ویدئوها و انواع محتوای چندرسانه‌ای برای آشنایی بیشتر با راه‌های خودمراقبتی از یک سو و حمایت از آسیب‌دیدگانِ آزار و خشونت‌های جنسی و جنسیتی از سوی دیگر گردآوری شده و در دسترس است.

راه‌های زیادی برای حمایت از آسیب‌دیدگانِ آزار جنسی وجود دارد؛ راه‌هایی ساده و قدم‌هایی کوچک مثل گوش سپردن، باور کردن، داوطلب شدن برای کمک، همدلی و طرح این پرسش که چه‌گونه و با چه روش‌هایی می‌توانیم کمک مؤثری باشیم؟ یا شاید هم اقداماتِ بزرگ‌تر و چندجانبه‌تر مثل همراهی برای مراجعه به پزشک، روان‌شناس یا وکیل و کارشناس حقوقی. در جعبه‌ی کمک‌های اولیه با بعضی از این اقدامات آشنا شوید.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه

در پناه تو؛ ایده‌هایی برای حمایت از افشاگران آزار جنسی

قربانی یا نجات‌یافته؛ زبان و ادبیات صحیح در سخن گفتن از آزار جنسی

دفاع از خود یا عذرخواهی از فرد آسیب‌دیده

آسیب نزدن و آسیب ندیدن را به نوجوانان یاد بدهیم