• برنامه‌ی هفتگی

    هفته‌ی اول – آشنایی با مفهوم ترویج‌گری و ویژگی‌های یک ترویج‌گر 

    هفته‌ی دوم – شناسایی و تحلیل مسأله و ریشه‌های آن 

    هفته‌ی سوم – تحلیل و شناسایی ذی‌نفعان و روابط قدرت 

    هفته‌ی چهارم – هدف‌گذاری هوشمند و ترسیم وضعیت مطلوب 

    هفته‌ی پنجم – شناختن موانع، ریسک‌های احتمالی و یافتن راه حل‌ها 

    هفته‌ی ششم – آشنایی با استراتژی‌های ترویج‌گری و انتخاب استراتژی متناسب 

    هفته‌ی هفتم – رسیدن به یک طرح اجرایی پاکیزه 

    هفته‌ی هشتم – جمع‌بندی و بازاندیشی 

  • درباره‌ی مُدرس

    دکتر پروانه حسینی، دانش‌آموخته‌ی مطالعات خاورمیانه و انسان‌شناسی و استاد گروه مطالعات زنان، جنسیت و بهداشت در دانشگاه ووستر آمریکاست. او که فعال حقوق زنان و برابری جنسیتی است، پیش‌تر معلم و استاد مدارس تهران، کرج، دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا بوده است.

  • ارزش‌ها و شیوه‌ها

    دوره‌های مدرسه‌ی «فروغ» آنلاین و رایگان است و به‌شیوه‌ی مشارکتی برگزار می‌شود. مشارکتِ فعال و معنادارِ شرکت‌کنندگان در دوره به عمیق‌تر و باکیفیت‌تر شدنِ محتوای آموزشی کمک می‌کند. نه فقط محتوای درس‌گفتارهای از پیش و به‌دقتْ طراحی شده که تجربه‌های زیسته‌ی شرکت‌کنندگان در دوره‌ها هم در فرآیند آموزش اثر و اهمیت دارند؛ رویکردی که درنهایت سبب می‌شود محتوای آموزشیِ دوره پختگی، تازگی و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

    مدرسه‌ی «فروغ» به ارزش‌هایی مانند دربرگیری پای‌بند است و حضور شرکت‌کنندگان از هر گروه جمعیتی و مذهبی و هر هویت جنسی و جنسیتی را محترم و مغتنم می‌داند و در صورتِ نقض ارزش‌هایی مانند برابری و دربرگیری، حقِ پی‌گیری را برای خود به رسمیت می‌شناسد.